League of Legends (LOL)

League of Legends (LOL) to sieciowa, popularna gra komputerowa z gatunku multiplayer online battle arena.  Dlatego przygotowałem o niej dla Was parę ciekawostek. ;lollol

Broń i niszcz

Standard w rozgrywkach League of Legends. Akcja na Summoner’s Rift często przebiega w różnych fazach – od niewielkich pojedynków w alei do starć całych drużyn. Przebijcie się do bazy wrogów, zniszczcie wrogi nexus i odnieście zwycięstwo!lol

Walka o Rift

Największa mapa w League of Legends, Summoner’s Rift, podzielona jest na dwie identyczne połowy i zawiera trzy aleje prowadzące do bazy wroga. Każdej z nich bronią trzy wieże oraz inhibitor, a samego nexusa – dwie kolejne wieże. Po obu stronach mapy rozciąga się rozległa dżungla, w której znajdują się potężne wzmocnienia, a w centralnej rzece pojawiają się dwa potężne potwory oraz Wędrujący Krab, których pokonanie daje premię całej drużynie.

Teren neutralnylol

Dżungla

Będące swoim lustrzanym odbiciem obszary dżungli na Summoner’s Rift zawierają kilka obozów potworów, które oferują wyjątkowe wzmocnienia, gdy użyje się na nich czaru przywoływacza Porażenie, oraz dwa potężniejsze monstra, które po zabiciu dają wzmocnienie na dłuższy czas. Wykorzystanie ich to klucz do maksymalnej skuteczności na polu bitwy – należy więc uważać na wrogów zakradających się do waszej dżungli. Jeśli nie będziecie ostrożni, mogą ukraść wasze wzmocnienia!

  • Herb Żaru: Zabijcie Czerwonego Krzewogrzbieta, aby otrzymać wzmocnienie, które uzdrawia was wraz z upływem czasu i sprawia, że wasze podstawowe ataki spowalniają przeciwników i zadają im obrażenia w czasie.
  • Herb Zrozumienia: Zabijcie Niebieskiego Strażnika, aby otrzymać wzmocnienie, które skraca czas odnowienia i sprawia, że mana bohatera szybko się regeneruje.lol

Smok

Tego neutralnego potwora, który znajduje się w rzece nieopodal dolnej alei, najlepiej atakować w grupie. Pokonanie Smoka daje stałe, kumulujące się wzmocnienie „Zabójca Smoków”, które zapewnia potężną premię po zabiciu 5 Smoków. Smok zadaje dodatkowe obrażenia i otrzymuje mniej obrażeń od bohaterów, którzy mają więcej ładunków Zabójcy Smoków.

  1. Smocza Potęga: daje dodatkowe obrażenia od ataku i moc umiejętności.
  2. Smoczy Gniew: zadawanie dodatkowych obrażeń wieżom i budowlom.
  3. Smoczy Lot: dodatkowa prędkość ruchu.
  4. Smocza Dominacja: zadawanie dodatkowych obrażeń stworom i potworom.
  5. Aspekt Smoka: podwaja wszystkie pozostałe premie, a twoje ataki palą przeciwników, zadając duże obrażenia w czasie.lol

Baron Nashor

Ten niebezpieczny potwór ma legowisko w rzece, nieopodal górnej alei. Nashor to trudny przeciwnik nawet dla pięciu dobrze uzbrojonych bohaterów. Pokonanie go daje niezwykle potężne wzmocnienie – Namiestnik Barona – wszystkim żyjącym bohaterom.

  • Namiestnik Barona: Wzmocnienie, które znacznie zwiększa obrażenia od ataku i moc umiejętności oraz znacznie skraca czas Powrotu. Wszystkie pobliskie stwory zyskują potężne premie, takie jak dodatkowy zasięg, obrażenia, prędkość ruchu oraz redukcja obrażeń.lol

Howling Abyss (przetłum. Wyjąca Otchłań)jedno z Pól Sprawiedliwości, na którym rozgrywany jest tryb ARAM. Zastąpił mapę Arenę Treningową w grach niestandardowych oraz w samouczku.

Ten tryb społecznościowy szybko przekształcił się w jedną z najpopularniejszych form gry w League of Legends. Na Howling Abyss (albo Murder Bridge, czyli Moście Śmierci, jak się go pieszczotliwie nazywa) dwie drużyny po pięciu bohaterów walczą ze sobą na jednej alei bez neutralnego terytorium. Rozgrywkę zaczyna się na 3. poziomie ze sporym zapasem złota, a gra szybko przeistacza się w bitwę, składającą się z dużych walk drużynowych, szybkich zabójstw i cudownych ucieczek.

Walka o Abyss

Jedyne pole bitwy z jedną aleją w League of Legends, Howling Abyss, posiada dwie bazy umieszczone na krańcach mostu. Broniony jest on przez dwie wieże i inhibitor, a nexusy – przez kolejną parę wież. Ponieważ brak tu ziemi niczyjej, która rozpraszałaby graczy, na Howling Abyss rozgrywają się najczęstsze i najbardziej intensywne walki drużynowe.

Broń i niszcz

Druga klasyczna mapa League of Legends – Twisted Treeline cechuje się szybszymi, bardziej krwawymi meczami, w których liczy się gankowanie i małe potyczki. Zwycięża się poprzez wdarcie się do bazy wroga i zniszczenie nexusa.

lol

Bitwa o Shadow Isles

Twisted Treeline, która jest mniejsza niż Summoner’s Rift, ułożona jest poziomo; dwie aleje otaczają tu obszar neutralny. Na każdej alei ustawione są dwie wieże, a dodatkowa broni nexusa. Drużyny składają się z trzech bohaterów ─ każdy z nich startuje ze sporym zapasem złota. Mniejszy rozmiar mapy i przyspieszone zdobywanie doświadczenia sprawiają, że potyczki są krótsze i bardziej krwawe.

Teren neutralny:

lol

Dżungla

Centralna dżungla na Twisted Treeline zapewnia dostęp do obu alei, ułatwiając gankowanie i kontrowanie walczących w dżungli. Walczący w dżungli na Twisted Treeline przeważnie atakują szybko i często, wspomagając którąś z alei lub szturmując ołtarz przeciwnika. Spodziewajcie się mnóstwa akcji w neutralnych obszarach tego Field of Justice.

lol

Ołtarze

Dżungla na Twisted Treeline zawiera dwa ołtarze, które zapewniają drużynie kontrolującej je premię. Posiadanie jednego z nich zapewnia dodatkowe złoto po zabiciu stworów. Zdobycie obu daje ponadto premię do obrażeń od ataku i mocy umiejętności. Przejęcie ołtarza sprawia, że przez kilka minut nie może stać się on celem ataku wroga.

lol

Vilemaw

Ten nieumarły pająk to najpotężniejszy potwór na Twisted Treeline, stanowiący wyzwanie dla całej drużyny bohaterów. Pokonanie Vilemawa zapewnia dodatkowe złoto oraz wzmocnienie dla całej drużyny, wpływające na prędkość ataku, skrócenie czasu odnowienia oraz regenerację many i zdrowia.

lol

Zdominuj wrogów

Crystal Scar to główna mapa trybu Dominion, w której drużyny składające się z pięciu bohaterów próbują przejąć i utrzymać serię punktów strategicznych. W przypadku posiadania większości punktów, wrogi nexus będzie otrzymywał obrażenia, przybliżając drużynę do zwycięstwa.

Podbicie Scar

Punkty strategiczne na Crystal Scar ułożone są w pierścieniu dookoła neutralnego obszaru, na którym znajdują się wzmocnienia dla drużyn. Każdy zespół może zdobyć potężną Tarczę Burzy. Podczas meczu pojawiają się zadania, pozwalające obu drużynom na zdobycie potężnego wzmocnienia.

Utrzymywanie kontroli:

lol

Zdobywanie punktu

Punkty strategiczne na Crystal Scar zdobywa się po krótkiej koncentracji. Jeśli bohater chce zrobić cokolwiek w trakcie przejmowania, przerywa to ten proces, tak samo jak otrzymanie obrażeń lub wrogie efekty kontroli tłumu. Jeśli przejmowanie zostanie przerwane, musisz odczekać chwilę przed kolejną próbą.

lol

Wybieranie miejsca boju

Wybór miejsca ataku to klucz do zwycięstwa na Crystal Scar. Czasem lepiej ominąć broniony punkt i wybrać taki, który łatwiej podbić. Ponadto zdobycie punktu wymaga czasu, więc jeśli jest chroniony, dobrze mieć ze sobą sojusznika.
Kaplice prędkości na mapie pomogą dotrzeć do odległych celów.

lol

Zadania

Wraz z upływem czasu, na Crystal Scar dostępne są zadania. Wymagają one by dowolna drużyna zdobyła ten sam, neutralny punkt strategiczny przed przeciwnikiem. Zdobycie go zapewni całej drużynie wzmocnienie.

Teren neutralny:

lol

Relikty zdrowia

Relikty zdrowia znajdują się w zewnętrznym pierścieniu między punktami strategicznymi. Po użyciu relikty te natychmiast przywracają bohaterowi nieco zdrowia i many.

lol

Kaplice prędkości

Trzy kaplice prędkości znajdują się tuż przy zewnętrznym pierścieniu. Sprytne korzystanie z nich wyrównuje czas potrzebny do przemieszczenia się między dwoma dowolnymi punktami strategicznymi na Crystal Scar – czy to między Cmentarzyskiem w lewym dolnym rogu a Rafinerią w prawym górnym, czy do najbliższego z punktów.

lol

Tarcza Burzy

Znajdująca się w centrum mapy tarcza burzy zapewnia bohaterowi premię ofensywną i defensywną. Po pierwsze, daje potężną osłonę, która odnawia się po kilku sekundach od skończenia walki. Po drugie, podstawowe ataki i umiejętności powodują powstanie błyskawicy, która odbija się między wrogami. Punkt ten zawsze jest widoczny dla obu drużyn, a zdobycie wzmocnienia wymaga odrobiny czasu koncentracji.

Nastogadek Staszek